Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Από το δάσος ...στην κουζίνα!

ΟΜΕΛΈΤΑ ...με μανιτάρια νερανζτάκια!
Σήμερα ήταν η πρώτη ζεστή μέρα της Άνοιξης।
Πήραμε λοιπόν το καλάθι μας , τα καπέλα μας , την φωτογραφική μηχανή και βγήκαμε με τον άνδρα μου στο δάσος για να περπατήσουμε να χαλαρώσουμε και να μαζέψουμε τα πρώτα μας νεραντζάκια!

Βρήκαμε μεμονωμένα..
αλλά και κατά ομάδες.
Κανθαρίσκος φαγώσιμος και στη λαϊκή ονομασία κιτρινούσκα, αυτάκι, νεραντζάκι.
Καρποφορεί από το Μάιο έως τον Οκτώβριο, συνήθως κατά ομάδες, στο έδαφος ανάμεσα από βρύα, φύλλα ή βελόνες, σε δάση πλατύφυλλων και κωνοφόρων .
Η μορφή του είναι χωνιού με κίτρινο του κρόκου χρώμα.Έχει φλεβόμορφες πτυχές και η μυρουδιά του θυμίζει βερίκοκο.
Είναι φαγώσιμο και πολύ νόστιμο.
Τα μαζέψαμε ...
στα καλάθια μας...ποτέ τα μανιτάρια δεν τα βάζουμε σε ναύλον σακούλες

Τα φέραμε στην κουζίνα μας ...και τα καθαρίσαμε.
Τα τηγανίσαμε...με αλεύρι.
Κάναμε και μια ωραία ομελέτα..την συνοδεύσαμε με πράσινη σαλάτα!
Δεν έμεινε ούτε ψίχουλο!

22 σχόλια:

Asteri (Maria) είπε...

Τέλεια, τα λατρεύω τα μανιτάρια!
Μάλλον κι εγώ ομελέτα θα φτιάξω όοοταν πάω σήμερα σπίτι γιατί είμαι ακόμα στην δουλειά από τις 8 το πρωϊ ...... κλαψψψ

Maria Tzirita είπε...

Πω,πω, καλοφάγωτα! Πραγματικά από το δάσος στην κουζίνα, τι τυχερή που είσαι Δημητρούλα μου!
Σε φιλώ με ζήλεια!

dhmhtra είπε...

Asteri δεν ξέρω που δουλεύεις , όμως όπως λέω και στα παιδιά μου πρέπει να τρως καλά!
Και τα αγόρια μου στην Αθήνα... όλο νηστικά είναι!!!

dhmhtra είπε...

Μαρία μου λυπάμαι που όλα αυτά τα δώρα του δάσους δεν μπορώ να τα μοιρασθω μαζί σας.
Και τα παιδιά μου ...θα φάνε απόψε απο τις φωτογραφίες!

Ξανθή είπε...

Δήμητρα υπέροχη η βόλτα σας στο δάσος.
Εμείς θα φάμε όπως λες τις φωτογραφίες ιδιαίτερα ως προς το δάσος. Μην ανησυχείς κι όλο κάτι θα τρώνε τα παλικάρια σου, δεν θα είναι βέβαια φαγητό της μαμάς.
Καλό βράδυ

Lila Xagorari είπε...

Την βόλτα στο δάσος την ζηλεύω πολύ! Να σου στείλω ένα καλαθάκι με κολοκυθάκια, να μου στείλεις ένα με μανιτάρια????

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

είναι υπέροχα, εμείς "φάτε μάτια μανιτάρια..."!!!!
μπα, θα πάρω τα βουνά!!!!!

kiki είπε...

Αχ αυτά τα καλαθάκια σου της κοκκινοσκουφίτσας! Αχ αυτά τα μανιταράκια σου, που κάθε φορά που μπαινω εδώ, μου 'ρχεται να πάρω το κτελ για Γρεβενά!!!

Penelope είπε...

Εγώ ζηλεύω... αλλά το κρύβω όσο μπορώ!
Αυτή η ευλιξία να κάνεις την βόλτα στο δάσος την ώρα που το επιθυμείς και το θέλεις είναι η βαθειά μου επιθυμία! Αλλά που τέτοια τύχη και δεν το βλέπω και για τα επόμενα χρόνια δηλαδή...
Οσο για τα νερατζάκια, πρώτη φορά τα είδα και είναι πολύ χαριτωμένα.

dhmhtra είπε...

Ξανθή καλημέρα.
Πάντα οι μανούλες ανυσηχούν για τα παιδιά τους ...

dhmhtra είπε...

Λίλα μπορώ να σου στείλω πολλά καλάθια μανιτάρια και χωρίς τα ...κολοκυθάκια σου!

dhmhtra είπε...

Γαστεροπλήξ καλή μου μπορώ να σας ετοιμάσω ένα τραπέζι με μανιταρομεζέδες...αν κάποια στιγμή βρεθείτε στην περιοχή μου.

dhmhtra είπε...

Κική δεν είναι κακή ιδέα...να έρθεις κάποια στιγμή στα Γρεβενά! θα φροντίσει ...η κοκκινοσκουφίτσα να γεμίσουν τα καλάθια σου δώρα του δάσους!

dhmhtra είπε...

Penelope...πράγματι είναι ότι καλύτερο να μπορείς να βγεις στο δάσος όποτε θέλεις. Φυσικά και μεις ζηλεύουμε κάποια άλλα πράγματα της μεγάλης πόλης, που δεν μπορούμε να τα απολεύσουμε στη επαρχεία.

mia maria είπε...

Τι να πω, όπως και να φτιάξει κανείς τα μανιτάρια είναι τέλεια. Τι τυχερή που είσαι που έχεις τέτοια ποικιλία! Πρέπει να μαζευτούμε στα μέρη σου, να μας κάνεις μαθήματα κάποια φορά;-)

Magda^_^ είπε...

Tέλεια τέλεια τέλεια!!!!!!!
Φανταστικό φαγάκι!!! Στείλτε λίγο καλέ!!!!!
υ.γ.:Είδες που έφτιαξα το μανιταράκι-κρεμαστό?Αφιερωμένο σε σένα!:)))

Φιλάκιαααααα!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Μες την ... ζήλεια μας βρίσκω όλες Δημητρούλα μου χα χα χααα!!
Πραγματικά είσαι πολύ τυχερή που απολαμβανεις αυτά τα δώρα του δάσους.
Η ομελέτα φυσικά πρέπει να έγινε υπέροχη!!
Φιλιά!

dhmhtra είπε...

big mama τι καλά θα ήταν αν μπορούσαμε κάποια φορά να μαζευτούμε κάπου όλες μαζί!

dhmhtra είπε...

Μάγδα σέυχαριστώ!
Εγινε πολύ όμορφο.
Να είσαι πάντα καλά και να δημιουργείς όμορφα πράγματα.

dhmhtra είπε...

Ελενα η ομελέτα γίνεται πολύ καλή και με μανιτάρια του εμπορίου.
Οσο για τις βόλτες στο δάσος είναι ότι καλύτερο απολαμβάνουμε στην επαρχεία.

eleni είπε...

Το τι αδυναμία έχω στα μανιτάρια δεν λέγεται... κρίμα που βρίσκω μόνο εκείνα που πωλούνται στα μεγάλα καταστήματα... είσαι ΤΥΧΕΡΗ... χαίρομαι για εσένα.

Λίνα είπε...

Για τα μανιτάρια τρελαίνομαι. Τα βάζω σχεδόν παντού. Αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία στην αγορά, οπότε αρκούμε σε αυτά που υπάρχουν.
Υπέροχα τα μανιτάρια που μαζέψατε, καλοφάγωτα και στην επόμενη βόλτα με καλό.
Καλό μήνα.